δαγκανίδια άνευ λόγου ….

Ο γνωστός – Αγνωστος Στρατιώτης

Μέσα στον παραλογισμό της χθεσινής «εθνικής εορτής»,κάπου ανάμεσα στα χημικά και την σκορδαλιά,τις 300(+) προσαγωγες και συλλήψεις,ξεχάσαμε τα γενέθλια του εθνικού μνημείου μας,του «γνωστού-άγνωστου στρατιώτη»…..

Διαβαζω στην wikipedia οτι  στις 25 του Μάρτη του 1932 από την τότε κυβέρνηση του Ανδρέα Μιχαλακόπουλου γίνονται τα αποκαλυπτήρια ενός μνημείου,που σκοπό έχει να τιμήσει τους πεσόντες εις την μάχη.

Το ανάγλυφο στο μνημείο αναπαριστά ένα νεκρό πολεμιστή γυμνό ξαπλωμένο σε ένα εξόγκωμα του εδάφους, που στο ένα χέρι κρατάει ασπίδα και στο κεφάλι φορά περικεφαλαία. Εκατέρωθεν του μνημείου είναι χαραγμένες οι φράσεις «ΜΙΑ ΚΛΙΝΗ ΚΕΝΗ ΦΕΡΕΤΑΙ ΕΣΤΡΩΜΕΝΗ ΤΩΝ ΑΦΑΝΩΝ» και «ΑΝΔΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΠΑΣΑ ΓΗ ΤΑΦΟΣ», φράσεις από τον «Επιτάφιο του Περικλή» του Θουκυδίδη.

80 ετών που λέτε ο «άγνωστος» και προς τιμήν του ένα απόσπασμα απο το άρθρο της Ελευθεροτυπίας «Ο γνωστός – Αγνωστος Στρατιώτης»  ( δημοσιευμένο στις 22 Μαρτίου 2009 )- ολόκληρο το άρθρο εδώ

[…]

Εγκαίνια με αντιδράσεις

Αυτό καθεαυτό, το μνημείο έχει συνδεθεί με δύο από τις πιο μαύρες σελίδες της νεοελληνικής Ιστορίας: την ανάπτυξη του εγχώριου φασισμού στα χρόνια του Μεσοπολέμου και τη δημιουργία των δωσιλογικών Ταγμάτων Ασφαλείας (των γνωστών «γερμανοτσολιάδων») επί Κατοχής.

Η αρχική ιδέα για ένα μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, σύμφωνα με το αγγλογαλλικό πρότυπο της εποχής, ανήκε στο δικτάτορα Θεόδωρο Πάγκαλο. Αυτός ήταν που αποφάσισε τον Ιανουάριο του 1926 την κατασκευή του μπροστά στο κτίριο των ανακτόρων, το οποίο είχε μετατρέψει σε υπουργείο Στρατιωτικών.

Μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας τα μεν παλαιά ανάκτορα στέγασαν τελικά τη Βουλή, τα δε σχέδια για τον Αγνωστο Στρατιώτη επικυρώθηκαν έπειτα από πολλές διαβουλεύσεις, διχογνωμίες και αντιδράσεις. Τα σχετικά κονδύλια διατέθηκαν με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου τον Ιούλιο του 1928, οι χωματουργικές εργασίες ξεκίνησαν τον επόμενο Απρίλιο και τα αποκαλυπτήρια του μνημείου έγιναν την 25η Μαρτίου 1932.

Το «Τάγμα Φρουράς Αγνώστου Στρατιώτου» τιμά, μαζί με την κυβέρνηση Ράλλη και τις κατοχικές αρχές, την γερμανική «Ημέρα των Ηρώων» (12.3.1944).

Το «Τάγμα Φρουράς Αγνώστου Στρατιώτου» τιμά, μαζί με την κυβέρνηση Ράλλη και τις κατοχικές αρχές, την γερμανική «Ημέρα των Ηρώων» (12.3.1944).

Οπως άλλωστε εξηγούσε η «Ακρόπολις» την παραμονή της τελετής, λόγοι πρωτοκόλλου επέβαλαν συν τοις άλλοις την ανέγερσή του: «Από την εποχή που ετερματίσθη ο πόλεμός μας με τους Τούρκους, πολλές φορές οι ξένοι επίσημοι που επεσκέπτοντο τας Αθήνας ευρίσκοντο σε δίλημμα πού έπρεπε να καταθέσουν τα στεφάνια που συνηθίζεται να καταθέτουν στον τάφο του αγνώστου στρατιώτου. Κι έτσι εγυρνούσαν από τον ανδριάντα του Ρήγα του Φεραίου και του Γρηγορίου Ε’ στο ηρώο των πεσόντων». Προκειμένου να πάψει αυτή η αμήχανη περιήγηση, χαλάλι λοιπόν τα 6.500.000 δρχ. της εποχής που η Ελλάδα των προσφύγων ξόδεψε για την αναμόρφωση της πλατείας των παλιών ανακτόρων.

Η επιλογή του χώρου προκάλεσε, ωστόσο, πολλές διαφωνίες. Από τους περισσότερους καλλιτέχνες της εποχής θεωρήθηκε ότι η πολυκοσμία μεταξύ Συντάγματος και Βουλής καταστρέφει την αυτοσυγκέντρωση που απαιτεί η αναπόληση των πεσόντων. Δείγμα, κι αυτό, ότι η κοινή γνώμη δεν είχε ακόμη συνδέσει νοερά τη ζωντανή ακόμα μνήμη των νεκρών της με φανταχτερές πλην ανούσιες τελετές.

Ακόμη σοβαρότερες ενστάσεις προκάλεσε, ωστόσο, η συγκεκριμένη μορφή του μνημείου. Στην καλύτερη περίπτωση, ο τύπος το πήρε στο ψιλό, κάνοντας λόγο για «τερατούργημα». Στη χειρότερη, το Σωματείο Ελλήνων Γλυπτών διαμαρτυρήθηκε ομόφωνα «διά το διαπραχθέν ανοσιούργημα εις βάρος της ελληνικής τέχνης», περιγελώντας «το ξαπλωμένο κακότεχνο πτώμα», την «αμελέτητον διαρύθμισιν» του χώρου και τα «ακαλαίσθητα γράμματα και χάλκινες ασπίδες» που το κοσμούν.

«Ουδέποτε η κατακραυγή του κοινού ήτο τόσον ομόθυμος εις ζήτημα καλαισθησίας και ουδέποτε ο καλλιτεχνικός κόσμος ήτο τόσο σύμφωνος εις εξέγερσιν», διαπιστώνει έτσι πρωτοσέλιδο σχόλιο των «Αθηναϊκών Νέων». «Βεβαίως δεν δυνάμεθα τώρα πλέον να συστήσωμεν την ανατίναξιν του μανδροτοίχου που εξεθεμελίωσε το απέριττον και απλούν αρχιτεκτονικόν σύνολον των παλαιών ανακτόρων και την νέαν περιφοράν του αγνώστου στρατιώτου προς ανεύρεσιν καλλιτέρου τάφου. Αλλά η απόξεσις τουλάχιστον του γλυπτού εξαμβλώματος είναι επιβεβλημένη». Λιγότερο ευγενικοί, αναγνώστες της ίδιας εφημερίδας θα εισηγηθούν -επωνύμως- την ανατίναξή του.

Στο ξεφώνημα αυτό οφειλόταν πιθανότατα η σχετικά υποβαθμισμένη εκπροσώπηση της Πολιτείας στα αποκαλυπτήρια. Τόσο ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος όσο κι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Αλέξανδρος Ζαΐμης απέφυγαν να παραστούν, προφασιζόμενοι ασθένεια.

Εντελώς διαφορετικής τάξης υπήρξαν οι αντιδράσεις της τότε αριστεράς.

«Ο κυνισμός και η αναίδεια της κεφαλαιοκρατίας δεν έχει όρια», διακήρυξε πρωτοσέλιδα ο «Ριζοσπάστης» την παραμονή της τελετής. «Αφού σκότωσε χιλιάδες χωρικών στα διάφορα μακελιά της, ερήμωσε και κατέστρεψε πλούσιες χώρες, ξεσπίτωσε και απεκατέστησε δεκάδες χιλιάδες προσφύγων στα νεκροταφεία, αφήνει και ζητιανεύουν στους δρόμους τους «ήρωες» και τα θύματα των ληστρικών της πολέμων, οργανώνει τώρα τα αποκαλυπτήρια του «αγνώστου στρατιώτου». Για να τιμήσει τη μνήμη των αδικοσκοτωμένων παιδιών του λαού».

Την ώρα των αποκαλυπτηρίων, το ΚΚΕ επιχείρησε να οργανώσει αντιπολεμικά συλλαλητήρια. Οι συγκεντρώσεις του, ωστόσο, απαγορεύθηκαν και στην Αθήνα η αστυνομία συνέλαβε «προληπτικά» 75 άτομα. Στη Θεσσαλονίκη, αντίθετα, 600 κομμουνιστές έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης. «Τραγουδώντας τη Διεθνή», διαβάζουμε στο «Ριζοσπάστη» της επομένης, «οι διαδηλωτές τράβηξαν προς την οδό Τσιμισκή. Εκεί επετέθησαν με πέτρες ενάντια στη βιτρίνα του καταστήματος Παπαγιαννοπούλου όπου βρισκόταν μια πολεμική εικόνα και την έσπασαν. Μερικοί χωροφύλακες που βρίσκουνταν εκεί δεν τόλμησαν να επέμβουν».

Σε αντίποινα, μέλη της φασιστικής «Εθνικής Ενώσεως Ελλάς» (ΕΕΕ) θα καταστρέψουν το μεσημέρι την τοπική Λέσχη Ιδιωτικών Υπαλλήλων.

Μουσολίνι αλά ελληνικά

Ευθύς μετά τα αποκαλυπτήριά του, το μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη μετατράπηκε σε πόλο έλξης και σημείο επίδειξης των ποικιλόμορφων εγχώριων φασιστικών οργανώσεων.

Στις 24.4.1932 παρήλασαν π.χ. μπροστά του οι ένστολοι φαιοχίτωνες της «Εθνικιστικής Οργανώσεως Ελλάδος» του Αλέξανδρου Γιάνναρου (Π. Στεριώτης, «Προσπάθειαι άξιαι τιμής», σ. 85-86). Το αποκορύφωμα όμως ήρθε στις 24 Ιουνίου 1933 με το ημιεπίσημο, τρομοκρατικό «προσκύνημα» της βορειοελλαδικής ΕΕΕ.

«Κατά την εορτήν των αποκαλυπτηρίων του μνημείου του αγνώστου στρατιώτου η ΕΕΕ θα αντιπροσωπευθή με 2.000 μέλη της κρανοφόρα. Θα γίνη η προς τας Αθήνας πορεία», διαβάζουμε χαρακτηριστικά σε επιστολή του Αναστασίου Νταλίπη, στελέχους της φασιστικής οργάνωσης, προς το Φίλιππο Δραγούμη (8.2.1932). Τελικά, η οργάνωση εκπροσωπήθηκε απλώς στην τελετή, η δε «πορεία προς τας Αθήνας» (που φιλοδοξούσε ν’ αποτελέσει το εγχώριο ισοδύναμο της νικηφόρας «πορείας προς τη Ρώμη» των ταγμάτων του Μουσολίνι το 1922) αναβλήθηκε για την επόμενη χρονιά.

Στόχος του καθαρά παρακρατικού αυτού εγχειρήματος ήταν η μεταφορά στην πρωτεύουσα του κλίματος τρομοκρατίας κατά της αριστεράς και των συνδικάτων που οι «χαλυβδόκρανοι» της ΕΕΕ είχαν ήδη επιβάλει στη Θεσσαλονίκη μετά τον εμπρησμό της εβραϊκής φτωχογειτονιάς του Κάμπελ (29.6.31). «Η κάθοδος αύτη των εθνικιστών εις την πρωτεύουσαν», μας πληροφορεί μ’ ενθουσιασμό το «Εθνος» (25.6.33), «έχει τον χαρακτήραν επιδείξεως όλων των υγιών στοιχείων της χώρας, τα οποία αντιπροσωπεύουν την αντίδρασιν κατά των ανατρεπτικών προπαγανδών και την προσήλωσιν εις τας ιδέας της πατρίδος, της θρησκείας και της οικογενείας».

Από το ίδιο ρεπορτάζ μαθαίνουμε πως η μεταφορά των 2.500 περίπου φασιστών έγινε «διά δύο ειδικών αμαξοστοιχιών, εξ εκείνων αι οποίαι συνήθως χρησιμοποιούνται διά την μεταφοράν στρατού εν καιρώ επιστρατεύσεως». Στην Αθήνα τους υποδέχτηκαν 600 ομοϊδεάτες τους και… οι αρχές.

Επικεφαλής της πορείας των φαιοχιτώνων απ’ το Σταθμό Λαρίσης μέχρι το Σύνταγμα τέθηκε η φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων. Στον Αγνωστο Στρατιώτη τούς περίμεναν παραταγμένα τμήματα ευζώνων κι η μπάντα της προεδρικής φρουράς, ο πρόεδρος της Γερουσίας Στυλιανός Γονατάς, οι υπουργοί Εσωτερικών Ιωάννης Ράλλης και Δικαιοσύνης Σπυρίδων Ταλιαδούρος, ο φρούραρχος Μπακόπουλος «και πολλοί ανώτεροι αξιωματικοί της ενταύθα φρουράς» («Ελ. Βήμα»). Την επιμνημόσυνη δοξολογία έψαλε ο Βεροίας Πολύκαρπος με τη μισή Ιερά Σύνοδο.

Η τελετή κορυφώθηκε με κατάθεση στεφάνου και την ορκωμοσία των «αλκίμων», της νεολαίας της ΕΕΕ, «ενώ η μουσική ανέκρουε τον Εθνικόν Υμνον και τον Υμνον των Εθνικιστών» («Καθημερινή»). Ακολούθησε ομιλία στελέχους της ΕΕΕ κατά του «εξωτερικού κι εσωτερικού εχθρού» και παρέλαση των χαλυβδόκρανων «προ των επισήμων, ισταμένων προ του μνημείου» («Εθνος»). Επικεφαλής των φασιστικών τμημάτων βάδιζαν οι εύζωνοι της φρουράς («Καθημερινή»).

Για την πάταξη των αντιφασιστικών εκδηλώσεων της αριστεράς κινητοποιήθηκε όλη η αστυνομία της πρωτεύουσας, σε αγαστή συνεργασία με τους χαλυβδόκρανους. Οι τελευταίοι αφέθηκαν ελεύθεροι ακόμη και να πυροβολούν εναντίον των αντιφρονούντων.

Ματωμένη ιστορία

«Ενώ η αμαξοστοιχία διήρχετο την οδόν Κωνσταντινουπόλεως», διαβάζουμε π.χ. στο «Εθνος» (25.6.33), «δύο κομμουνισταί, οι Αρ. Πιστόλης και Αν. Χατζίσκος ή Πικραμένος, εμούτζωσαν τους εθνικιστάς. Οι εθνικισταί επυροβόλησαν εναντίον των και ετραυμάτισαν σοβαρώς εις την οσφυακήν χώραν τον Χατζίσκον ή Πικραμένον, όστις και μετεφέρθη εις το Δημοτικόν Νοσοκομείον. Ο Πιστόλης εστράπη εις φυγήν μη συλληφθείς». Οσο για το φασίστα που πυροβόλησε, αυτός όχι μόνο δεν συνελήφθη, αλλά ούτε καν αναζητήθηκε.

Ο τελικός απολογισμός ήταν ένας τουλάχιστον νεκρός (ο εργάτης Π. Θωμόπουλος) από αστυνομική σφαίρα κατά τη διάρκεια οδομαχιών έξω απ’ το Βαρβάκειο, δύο βαριά τραυματισμένοι από σφαίρες, δεκάδες χτυπημένοι από γκλομπ και πάνω από 200 αντιφασίστες συλληφθέντες.

Μία ακόμη ματωμένη σελίδα της δημοκρατικής Ιστορίας του τόπου, για την οποία δεν έχει στηθεί -φυσικά- κανένα μνημείο.

 Ο «μονόλογος» του Αγνωστου Στρατιώτη
ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥ: ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΗΣ, ΑΝΤΑ ΨΑΡΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΡΑΣ / ios@enet.gr

Σε πρωτοσέλιδο χρονογράφημά του με τίτλο «Αποκαλυπτήρια» (27.3.1932), ο «Ριζοσπάστης» έβαλε τον Αγνωστο Στρατιώτη να συνομιλεί το βράδυ της τελετής με τους περαστικούς.

Το αντιμιλιταριστικό κήρυγμά του συνιστά μια εναλλακτική ματιά πάνω στο γεγονός, εμπνευσμένη από τα τραυματικά βιώματα εκατοντάδων χιλιάδων φαντάρων της «ένδοξης δεκαετίας» 1912-1922:

«Ημουν ένας εργάτης, ένας αγρότης, ένας φτωχός διανοούμενος. Στη ζωή μου με πήγαιναν του κλώτσου και του βρόντου. Πείνασα, δίψασα, γύρισα γυμνός, ταπεινώθηκα, χρεώθηκα, διώχτηκα από τη δουλειά μου. Τέλος με φωνάξανε φαντάρο να υπερασπίσω, λέει, την πατρίς. Πήγα χωρίς το θέλημά μου. Και κείνοι το ξέρανε πως χωρίς το θέλημά μου πήγα. Γι’ αυτό με σφίξανε μέσα στην τρομοκρατία, την πιο άγρια. Σούζο! Να μη σκεφτώ, να μη μιλήσω. Δεν ήμουνα γι’ αυτούς παρά ένα φονικό μηχάνημα, σαν το τουφέκι μου, που έπρεπε να σκοτώνω τον εχθρό. Κι αν τόφερνε η περίσταση να σκοτωθώ, έπρεπε νάδινα τη ζωή μου πρόθυμα κι αδιαμαρτύρητα. Ημουνα το πολύ-πολύ ένα ζώο… Τι αξία είχα; Τομάρι… Φονικό μηχάνημα και κρέας για το κανόνι του εχθρού.

Κι όταν εγώ, κάτω από τη βία και την τρομοκρατία, σερνόμουνα πάνω στα ματωμένα πεδία των μαχών, πίσω μου, στο σπίτι μου πεινούσαν. Τα παιδιά μου κι η γυναίκα μου, η μάνα κι ο πατέρας μου. Ο πλούσιος γείτονας έβρισκε πως η αδερφή μου έχει νόστιμο κρέας και η γυναίκα μου όμορφα μάτια. Δεν αργούσε να αναλάβει την»‘προστασία» τους μέσα στο πλούσιο κρεβάτι του…

Σκοτώθηκα έτσι, όπως ένα μυρμήγκι σκοτώνεται κάτω από το παπούτσι ενός που περνάει… τόσο ήμουν ασήμαντος στη ζωή γι’ αυτούς… Ενας λιγότερος! Στείλανε θαρρώ κάποιο γράμμα στο σπίτι μου, πως πέθανα σαν ήρωας, και οι γυναίκες του σπιτιού μου δινότανε σαν πόρνες! Τέτοιο τομάρι λοιπόν ήμουνα στη ζωή μου, χωρίς καμιά εχτίμηση, χωρίς καμιά υπόληψη!

Τώρα πώς βρέθηκα ξάφνου τόσο σπουδαίος, που να μου κάνουνε παράτες, να μου βγάνουν λόγους και να μου καταθέτουνε στεφάνους; Δεν είναι ωστόσο μυστήριο, όσο θα φαινότανε. Για τη μάζα των κουτών, τους χρειάζεται να δείχνουν πως μ’ έχουν σε τέτοια τιμή και υπόληψη. Αύριο στο νέο πόλεμο που ετοιμάζουν θα καλέσουν και νέα κορόιδα να πάνε, όπως εγώ. Κι άλλους να σκοτωθούνε. Γι’ αυτά τα μελλοντικά τραγιά, χρειάζεται να δείχνουνε πως με τιμούνε και με θεωρούν ήρωα… Στο βάθος δεν έπαψαν ποτέ να με θεωρούν ένα ηλίθιο, που χάθηκα τζάμπα γι’ αυτούς, κι αν μάθαιναν τώρα τι σας λέω θα μ’ έστελναν στρατοδικείο…»

Μανικάκος

Ο γνωστός – Αγνωστος Στρατιώτης

77 Σχόλια

  1. Ενδιαφέρον ανάγνωσμα, μου γεννά όμως δεκάδες αντιφατικές σκέψεις…

    26/03/2012 στο 17:16

    • μανικακος

      εδω ειμαστε για να σε ξεμπερδεψουμε και να σε καθοδηγησουμε στον σωστο δρόμο τεκνο μου 😀 😀 😀

      26/03/2012 στο 17:18

  2. Δεν είναι θέμα ξεμπερδέματος, δεν ανήκω σε αυτούς που τα βλέπουν άσπρο-μαύρο.
    Ας πούμε, το πως χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς ένα μνημείο, δεν το καθιστά εξ’ ολοκλήρου άχρηστο…
    (άσε μανικάκο, με έχουν πιάσει τα σοβαρά μου)

    26/03/2012 στο 17:21

    • μανικακος

      αλλά;σε τι θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο;

      26/03/2012 στο 17:28

      • Γέροντας Spin

        στο να καταθέτουν στεφάνια οι απουσιολόγοι με άσπρο πουκαμισάκι 😛

        26/03/2012 στο 17:32

      • Δεν του δίνουν όλοι (του μνημείου) το συμβολισμό που του δίνει η άρχουσα τάξη. Βέβαια θα μου πεις αυτοί οι άνθρωποι δεν χρειάζονται απαραίτητα σύμβολα και μνημεία. Γι’ αυτό σου λέω, μπερδεμένα πράγματα…

        Από την άλλη, διαβάζω το αντιμιλιταριστικό κήρυγμα που δημοσίευσε ο «Ρ» και αναρωτιέμαι αν τα ίδια λένε για όλους τους νεκρούς και αν αυτή η άποψη του αμνού που οδηγείται στη σφαγή ισχύει και γι’ αυτούς που δεν σκοτώθηκαν στα πεδιά μάχης των ιμπεριαλιστών.

        26/03/2012 στο 17:33

        • @Narrator Θες να εξηγήσεις λίγο παραπάνω την σκέψη σου; Σε ποιους αναφέρεσαι;

          26/03/2012 στο 17:40

          • Στην πρώτη παράγραφο στον οποιονδήποτε. Στη δεύτερη σε αυτούς που «έπεσαν» για άλλα ιδεώδη.

            26/03/2012 στο 17:43

            • Συμφωνώ ότι πολλά άτομα μπορεί να δίνουν άλλο συμβολισμό εντελώς προσωπικό από αυτόν που δίνει η αστική τάξη στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη, αλλά το πρόβλημα είναι αλλού. Το πρόβλημα είναι ότι η θέση της αστικής τάξης, που δεν είναι άλλη από αυτή που εύστοχα κατακρίνει ο μονόλογος από τον «Ρ», προβάλλεται από την κυρίαρχη προπαγάνδα, αυτή είναι η θέση που κυρίως ακούγεται, αυτή είναι η θέση που πολλά άτομα άκριτα αναπαράγουν.

              Όσο αφορά το δεύτερο πραγματικά είναι μια μεγάλη κουβέντα….

              26/03/2012 στο 18:04

              • Δεν διαφωνώ μαζί σου, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να συζητάω όλη την ώρα με βάση τον εχθρό (αστική τάξη). Έχω και άλλου είδους προσλαμβανουσες κ ευαισθησίες. Αυτό το λέω επειδή δεν πάω εκεί τη συζήτηση, εσείς να την πάτε όπου θέτε 🙂

                26/03/2012 στο 18:19

            • @Narrator πάμε προς τα εκεί την κουβέντα γιατί δυστυχώς έχουμε μεγαλύτερη δύναμη να επηρεάζουν τον τρόπος σκέψη μας. Εσύ προς ποιες κατευθύνσεις θες να πας την συζήτηση;; 🙂

              26/03/2012 στο 18:33

              • μανικακος

                μπορουμε να την κατευθυνουμε με βαση την αυστηρη ματια της τέχνης…. 😀 😀 😀

                26/03/2012 στο 18:36

            • A catουλα, δεν θέλω να την πάω πουθενά, απλά εξηγώ σε ποια βάση τοποθετούμαι. Ο καθένας γράφει αυτό που θέλει να πει… (δεν είχε και πολύ ήλιο έξω…)

              26/03/2012 στο 19:51

        • μανικακος

          δεν ξερω αν μπορει να αποδοθει αλλος συμβολισμος απο αυτον που δινει η αρχουσα ταξη.
          τιμη και δόξα στους νεκρους,τιμη και δόξα σε όσους πεσαν για την πατριδα….
          τωρα,ποιος επεσε-που-και γιατι- δε χρειαζεται να το ρωταει κανεις…..

          26/03/2012 στο 17:57

          • «τωρα,ποιος επεσε-που-και γιατι- δε χρειαζεται να το ρωταει κανεις»
            μπορείς να ρωτήσεις εσύ και να έχει για σένα άλλο νόημα το (κάθε) μνημείο…
            καμία τιμή και δόξα, μια σκέψη για την ανοησία, την αδικία, την ματαιότητα.
            Πάω να με χτυπήσει λίγο ο ήλιος.

            26/03/2012 στο 17:59

            • μανικακος

              ναι,σ’αυτο εχεις δικιο…
              θα μπορουσε να λεγεται το «μνημείο του ταλαίπωρου που πέθανε για τ’αφεντη το φαί σε αλλον ενα πόλεμο»…..

              26/03/2012 στο 18:04

              • μανικακος

                διοτι αυτοι που πεθαναν για λιγο παραπανω απο το φαι του αφεντη δε φαινονται πουθενα….

                26/03/2012 στο 18:05

  3. no use for a name

    και το ιερό φυλάκιο του μια του κλέφτη-δυό του κάψει που είναι μπροστά από τον άγνωστο…? και αυτό από τότε προσφέρει την ζεστασιά του στους ηρωικούς τσολιάδες μας?Ή οι τσολιάδες είναι μεταγενέστεροι?

    26/03/2012 στο 17:54

    • Γέροντας Spin

      Τους τσολιάδες τους έχουμε για τους τουρίστες .Αν είχαμε και ένα γυράδικο δίπλα στο φυλάκιο τση πουτάνας θα γινόσαντο 😛

      26/03/2012 στο 18:02

      • DrAluca

        Και που να γινοταν το «Μεγαλη Βρετανια» τσιπουραδικο……εκια να δεις…. 😉

        Χαμογελατε…

        26/03/2012 στο 18:03

        • Γέροντας Spin

          αυτό θα ονομαστεί σε «Μεγάλο Κελεπούδι» 😛

          26/03/2012 στο 18:06

          • DrAluca

            Θα μας κανουν μυνηση απο την Αγελαστη Πολιτεια… 😛 😛

            Χαμογελατε…

            26/03/2012 στο 18:09

            • Γέροντας Spin

              Θα μας μηνύσουν ή θα θα μας κάνουν μήνυση? 😛 😛 😛

              26/03/2012 στο 18:18

              • DrAluca

                Now that’s a tough one…… 😛 😛
                Θα καλεσω ολομελεια να αποσαφινησθει….. 😈

                Χαμογελατε…

                26/03/2012 στο 18:19

      • μανικακος

        και κραχτες με φουστανελες….. ε ρε τουρισμος….

        αλλα που….

        26/03/2012 στο 18:09

        • DrAluca

          Κραχτες με φουστανελες εχει ηδη…. 😉

          Χαμογελατε…

          26/03/2012 στο 18:11

          • μανικακος

            ειναι αληθινοι αυτοι; αφου δε κουνανε….

            26/03/2012 στο 18:13

            • DrAluca

              Κουνανε σε post modern στυλ…..ενεκα που εξευρωπαιζομεθα…. 🙂

              Χαμογελατε…

              26/03/2012 στο 18:15

  4. DrAluca

    Αν και η ληθη (ειδικα των νεκρων) ειναι το καλυτερο οχημα για να ξαναβινουμε μαυρες σελιδες στην ιστορια μας…..

    Χαμογελατε…

    26/03/2012 στο 18:01

  5. Eddie

    Για όποιον δεν το ξέρει, στα ονόματα των πεσόντων του «αγνωστου στρατιώτη», υπάρχουν και νεκροί από τον πόλεμο της Κορέας, όταν η Ελλάδα έστειλε δυνάμεις να συνδράμουν τη «συμμαχη χωρα» ΗΠΑ ενάντια στους «κομμουνισταί». Υπέρ …πίστεως κ πατρίδος κι αυτοί…

    26/03/2012 στο 22:55

  6. Εξίσου ενδιαφέρον, βέβαια, είναι και το παρακάτω απόσπασμα:

    «Τραγουδώντας τη Διεθνή», διαβάζουμε στο «Ριζοσπάστη» της επομένης, «οι διαδηλωτές τράβηξαν προς την οδό Τσιμισκή. Εκεί επετέθησαν με πέτρες ενάντια στη βιτρίνα του καταστήματος Παπαγιαννοπούλου όπου βρισκόταν μια πολεμική εικόνα και την έσπασαν. Μερικοί χωροφύλακες που βρίσκουνταν εκεί δεν τόλμησαν να επέμβουν».

    Φαίνεται ότι τότε δεν είχαν πάρει ακόμα το πάνω χέρι οι απόψεις της Παπαρήγα ότι «όταν γίνει η επανάσταση δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι» …

    27/03/2012 στο 09:44

    • simon1roi

      Κι ακόμη πιο ενδιαφέρον θα ήταν να μας πληροφορήσει η Αλέκα, πού έγινε κάποια επανάσταση, χωρίς να σπάσει τζάμι. Εκτός κι αν διεκδικεί την πρωτιά…

      27/03/2012 στο 10:14

    • Εχθές το βράδυ στον Αλέξη (τι ΠΟΙΟΝ Αλέξη;) η Αλέκα εξομοίωσε τις διώξεις των κομμουνιστών το 60, με το ότι οι εταιρίες σήμερα τσεκάρουν τι γράφεις στο facebook

      27/03/2012 στο 15:39

      • Γέροντας Spin

        τι να έλεγε δηλαδή? πως δεκάδες αναρχικοί και λοιποί έχουν κλειστεί στη φυλακή? 🙂

        27/03/2012 στο 15:58

        • TIMIMENI ERGATIA

          ακριβως !
          δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει καποια πραματα να θεωρουνται δεδομενα , οπως και γιατι θα πρεπει να κατεβαζουμε η να ανεβαζουμε τον πηχυ των απαιτησεων μας

          ναι το απαιτω μαλιστα

          27/03/2012 στο 16:13

          • Γέροντας Spin

            H μέρα που κνίτες θα φιλιούνται στο στόμα με μεσολογγίτες δεν αργεί 😛

            27/03/2012 στο 16:17

            • TIMIMENI ERGATIA

              η αληθεια ειναι πως εχουν πολλα κοινα και τους το ευχομαι
              ισως ετσι και οι μεν και οι δε, να βρουνε το νοημα της ζωης 🙄

              27/03/2012 στο 16:26

            • Γέροντας Spin

              κ μετά όλοι μαζί κνιτες, λογγίτες και λίτες να χορεύουν ζεμπέκικα κάτω από την ακρόπολη και γδουπ λεζάντα με νεον γράματτα «LIVE YOYR MYTH IN GREECE» 😛

              27/03/2012 στο 16:35

  7. Το μνημείο όπως και κάθε μνημείο είναι ένα σύμβολο.
    Άλλοι πιστεύουν σε αυτό άλλοι όχι.

    Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε κάνοντας copy & paste, και αλλάζοντας κάποια γεγονότα να αναφερθεί σε οποιοδήποτε σύμβολο ή ιδέα ώστε να προβάλλει την υπεροχή των δικών του συμβόλων και ιδεών.
    Ο Άγνωστος Στρατιώτης για μένα συμβολίζει τους νεκρούς
    Το αίμα όλων εκείνων που πέθαναν αριστερών, δεξιών, κεντρώων, φιλοαμερικανών,φιλορώσων, εργατών,ή καπιταλιστών, για τα πιστεύω τους.

    Είναι ο νεκρός της διπλανής πόρτας.

    Θα ήθελα να συμβολίζει ακόμα και τον Θιβετιανό που αυτοπυρπολήθηκε χτες, και μα τον όποιο θεό πιστεύει ο καθένας μας, δεν θα ασχοληθώ με το δίκαιο ή το άδικο της πράξης του, αλλά την σέβομαι και την τιμώ.

    27/03/2012 στο 15:43

    • μανικακος

      οταν λες «αλλάζοντας κάποια γεγονότα να αναφερθεί σε οποιοδήποτε σύμβολο ή ιδέα ώστε να προβάλλει την υπεροχή των δικών του συμβόλων και ιδεών.»????

      27/03/2012 στο 15:58

      • Είναι κάτι που συνηθίζεται στην Ελλάδα, αλλά και αλλού.

        Μιλάμε απαξιωτικά για κάτι ή κάποιον ώστε να περάσουμε ευκολότερα ότι εμείς πιστεύουμε.
        Ο αείμνηστος Γκέμπελς το δίδαξε πρώτος: Ρίξε, ρίξε λάσπη, όλο και κάτι θα μείνει.

        27/03/2012 στο 16:21

        • μανικακος

          ναι,μονο που στην περιπτωση ο μονος Γκεμπελς εισαι εσυ,διοτι δε μας λες ποια γεγονοτα αλλαζουμε και ποια «δικα» μας συμβολα και ιδεες προβάλουμε….

          27/03/2012 στο 18:03

    • Γέροντας Spin

      λες δηλαδή ότι σέβεσαι και τιμάς τους νεκρούς απ’όπου και αν προέρχονται?

      27/03/2012 στο 15:59

      • Ο αποθανών δεδικαίωται

        27/03/2012 στο 16:25

        • Διαφωνώ με όσα λες ή πιστεύεις, όμως θα αγωνιστώ για να συνεχίσεις να λες αυτά που πιστεύεις.
          Πόσω μάλλον όταν έχεις δώσει την ζωή σου για αυτό.
          Γιατί όλοι μας Γέροντας Spin μιλάμε από την ασφάλεια του καναπέ μας

          27/03/2012 στο 16:39

          • Γέροντας Spin

            όχι δεν μιλάμε όλοι από την ασφάλεια του καναπέ μας. Αυτό είναι μια γενίκευση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

            Αν ένας φασίστας πεθάνει ενώ κυνηγάει να σφάξει μια οικογένεια πακιστανών για τους οποίους πιστεύει πως βρωμίζουν την αμόλυντη ελληνική γη , δικαιώνεται? ποτσ γένεν αυτό?

            27/03/2012 στο 16:51

          • Xanadu

            ολοι αγαπητε, δε μιλαμε ολοι απο την ασφαλεια του καναπε μας

            γιατι αν μιλουσαμε απο την ασφαλεια του καναπε μας θα ηταν διαφορετικα και αυτα τα οποια θα λεγαμε

            και επιτελους ειναι παρα πολυ ενοχλητικο, να παιζεις τον κωλο σου καθε μερα και να ρχεται ο καθε ανυπαρκτος να σου ζαλιζει τον ερωτα

            27/03/2012 στο 17:39

        • simon1roi

          Λάθος το ξέρεις.

          Ο νεκρός ΕΝ ΔΙΚΑΙΩ δεδικαίωται. Όχι αρμαθιά όλοι…

          27/03/2012 στο 18:24

  8. TIMIMENI ERGATIA

    Ωραια λοιπον, ο Άγνωστος Στρατιώτης για σένα συμβολίζει τους νεκρούς και το αίμα όλων εκείνων που πέθαναν για τα πιστεύω τους και γιατι δεν τους αφηνεις ησυχους?

    Ποιος σου ειπε οτι οι αριστεροι, δεξιοι, κεντρώοι, φιλοαμερικανοι, φιλορώσοι, εργατες, καπιταλες, θιβετιανοι, κινεζοι, μαμελουκοι κλπ που πέθαναν για τα πιστεύω τους, θα επετρεπαν σε σενα η τον καθε εθνοαιμοκαπηλο τραμπαριφα αφεντη που εστησε την εξουσια του πανω στο αιμα τους, να φτιαχνει μνημεια και να στηνει φιεστες στη μνημη των κουφαριων τους ?

    27/03/2012 στο 16:09

  9. Αν τους αφήσω ήσυχους φίλε TIMIMENI ERGATIA θα θρηνήσουν και πάλι μανάδες τους γιους τους.
    Η λήθη σε αναγκάζει να ξαναζήσεις την ιστορία.

    Καλή Λευτεριά Σύντροφοι.

    27/03/2012 στο 16:32

    • μανικακος

      οπως ακριβως η μνημη για τους νεκρους των Βαλκανικων,γλυτωσε τους νεκρους της μικρασιατικης εκστρατιας ή του πολέμου της Κορέας….

      μαλλον πως δεν κανουν καλη δουλειά τελικά τα άψυχα νταμάρια…..

      27/03/2012 στο 18:16

    • W.T

      Δηλαδη πιστευεις οτι τελειωσε η ιστορια…;;
      Αν ανεβω στο σβερκο σου και απαιτω να με κουβαλας για το υπολοιπο της ζωης σου,θα εχω δικιο να σου λεω οτι πρεπει να κανουμε ειρηνη και να αποδεχθεις την κατασταση;;
      Ή θα προσπαθησεις με την βια να με ριξεις απο το σβερκο σου;;
      Και τοτε εσυ θα εισαι ο βιαιος;;

      Μαλλον πιστευεις οτι η ιστορια τελειωσε…οτι βρισκομαστε σε μια χρυση ισοροπια την οποια πρεπει να διαφυλαξουμε..και να μη χρειαστει να «θρηνησουν και παλι μαναδες τους γιους τους».

      Καταλαβαινεις πως αυτο που ζητας ειναι η αποδοχη της σημερινης καταστασης και αυτο δεν σε κανει προοδευτικο αλλα το αντιθετο.

      Βια,αιμα και πολεμος θα υπαρχει οσο δεν υπαρχει ισοροπια.Οσο θα υπαρχει εστω και ενας ανθρωπος που θα εκμεταλευεται ενα αλλο.
      Η (πολιτικη)βια θα τελειωσει οταν αυτη επιφερει ισοτητα.
      Δεν τελιωνει η βια με τα λογια οσο και να τη ξορκιζουνε,οι ιδιοι οι εκμεταλευτες που επιβαλουν τη δικη τους…

      28/03/2012 στο 13:01

  10. katy

    “Σέβομαι τους νεκρούς, και όταν ακόμη είναι ζωντανοί”.

    Εμμανουήλ Ροΐδης (1836-1904), Έλληνας Συγγραφέας.

    27/03/2012 στο 16:52

  11. W.T

    1)Μασκα Γκαι Φοξ…
    2)Ολοι οι νεκροι χυμα…αφου πεθαναν…ειναι ιδιοι εστω και αν ταυτοχρονα ο ενας σκοτωσε τον αλλο… τους τιμαμε γιατι…πεθαναν!! Πχ: Χιτλερ… Πεθανε…Θεος σχωρεσ’τον!!!
    3)Καταδικαζω τη βια απο οπου κι’αν προερχεται…
    4Αριστεροι,αναρχικοι,κομμουνιστες-Ζωντανοι;;…Για το πουτσο!!Νεκροι…αγιοι!! «Ολοι αγαπαμε τον Che» που ειπε και η Τατιανα στην Αλιθια Ρομερο,οταν αυτη τολμησε να πει οτι αν σημερα ζουσε ο Che θα τον θεωρουσαν τρομοκρατη…
    5)Διαφωνω με αυτα που πιστευεις,αλλα θα αγωνιστω για μπορεις να τα λες…
    6)(…οτι φιλελλευθερο τσιτατο επιθυμειτε…)

    να φανταστω…και…

    Να αλλαξουμε πρωτα εμεις μεσα μας…;;
    Ολοι μαζι μπορουμε…;;
    Ολα τα συστηματα ειναι καλα εαν δεν υπαρχει διαφθορα…;;
    Κινημα πατατας…;;
    Λιγο θρησκεια…(κριτικα…)…;;
    Atenistas…;;
    Anonymous…;;
    Ο.W.S…;;
    99%…;;
    Aγανακτισμενοι…;;
    Οικολογια…;;
    Dubstep…;;
    Jazz…;;
    Lifo…;;
    Protagon…;;
    Σωτη Τριανταφιλου..;;
    Μανδραβελης…;;
    Θεοδωρακης…(o νεος);;
    λιγο Βαρουφακη…;;
    Δημ.αρ…;;
    Εξω τα κομματα…;;
    Μακρια απο τα «ακρα»…;;

    28/03/2012 στο 12:35

    • μανικακος

      τα πήρε ολά η μπαλα;
      πατάτα και atenistas και 99% ;;;

      κκε ε;

      28/03/2012 στο 12:48

      • W.T

        Εσυ βλεπεις μεγαλες διαφορες στη νοοτροπια αυτων που εκστασιαζονται με αυτα ε;;

        Δεν ειναι παντως περιεργο οτι τα αντανακλαστικα των φιλελλευθερων μικροαστων συμπιπτουν με αυτα του μικροαστικου σοσιαλισμου…

        Εσυ τι εισαι;; (και μετα θα σου πω)

        28/03/2012 στο 13:16

        • μανικακος

          ποιος ειναι φιλελευθερος μικροαστος και τι μικροαστικος σοσιαλισμος;
          και ποιος εκστασιαζεται με αυτα;

          εγω ειμαι με τον Καζακη….

          28/03/2012 στο 13:19

          • W.T

            Παλι σουταρε ο Τζορτζεβιτς…

            28/03/2012 στο 13:30

            • μανικακος

              ε ναι…. οσα δε φτανει ο μανικάκος τα κανει βαθειές μπαλιές….
              αλλα δεν απαντησες ποιος εκστασιαζεται με ολα αυτα; και τι σχεση μπορει να εχει η πατατα με τους ατενιστας,την τζαζ και το O.w.str….

              28/03/2012 στο 13:39

            • W.T

              Νομιζω οτι ειναι κατανοητο τι εννοω με τα παραπανω.
              Ολα τα παραπανω συνδεουν ανθρωπους μιας συγκεκριμενης mainstream κουλτουρας αλλα «και καλα»…εναλακτικη.Αφου πλεον ειναι mainstream να εισαι underground…
              Αυτο καυτηριαζω,οτι εχει δημιουργηθει μια «και καλα» εναλακτικη κουλτουρα που ομως ταυτοχρονα ειναι στρατευμενη στην κυριαρχη ιδεολογια.
              Η κουλτουρα του φιλελλευθερου «προοδευτικου» μικροαστου,που αναπαραγει την κυριαρχη ιδεολογια νομιζοντας οτι κανει και επανασταση.
              Παντα η κυριαρχη ιδεολογια προσπαθουσε να προσεταιριστει τις εκτος συστηματος κουλτουρες,να τις εγκολπωσει και ετσι να τις εξουδετερωσει.
              Ο καπιταλισμος μπορει να πουλησει ακομη και..»επανασταση».

              *φυσικα τα ειδη μουσικης δεν «φερουν» καποια ευθυνη για αυτο.

              28/03/2012 στο 14:22

    • Συγνώμη από όλους που θα απαντήσω σαν βάρβαρος.

      Ένας Αμερικανός στρατιώτης θα δικαστεί σε λίγες μέρες γιατί ουρούσε πάνω σε νεκρούς Αφγανούς.
      Θεωρώ ότι αν οι συνομιλητές μου αποτελούσαν το σώμα των ενόρκων θα τον αθώωναν.

      Βλέπετε τα πιστεύω των μουτζαχετίν έρχονται σε πλήρη αντίθεση με αυτά των δυτικών.
      Είναι απολίτιστοι,πεινάλες,εξαθλιωμένοι, κουρελήδες, αμαρτωλοί (με την ευρεία έννοια του όρου), φέρονται στις γυναίκες τους σαν να είναι δούλες. Δεν είναι ευγνώμονες για την προσπάθειά που κάνουν οι δυτικοί να τους εκπολιτίσουν και να φέρουν την Δημοκρατία στο Αφγανιστάν.

      Κύριοι, χαίρομαι να ακούω διαφορετικές γνώμες, αγαπώ την ποικιλία σε ιδέες και πιστεύω που υπάρχει σε τούτον τον πλανήτη.
      Αλλά ειλικρινά με πικραίνει να βλέπω γύρω μου ανθρώπους που πιστεύουν ότι κατέχουν την Απόλυτη Αλήθεια.
      Και πάλι συγνώμη.

      28/03/2012 στο 20:13

      • DrAluca

        Μονο εγω βγαζω ενα μπαχαλο απο το σχολιο???

        Χαμογελατε…

        28/03/2012 στο 20:20

        • μανικακος

          τι έγινε ρε παιδιά;

          😀 😀 😀

          28/03/2012 στο 20:23

        • simon1roi

          Που να δεις και το μπλογκ του… 🙂

          28/03/2012 στο 20:42

          • DrAluca

            Α οχι…δεν εχω τετοιες υπομονες…..
            Αν ειναι αναλογο του σχολιου προτιμω να μεινω στην αμαθεια… 😛

            Χαμογελατε…

            28/03/2012 στο 20:43

          • «[…]Κόμματα δεν μπορεί να υπάρχουν.

            ΓΕΡΟΥΣΙΑ:

            Η Γερουσία δεν εκλέγεται. Είναι το σώμα των συνταξιούχων.

            Αποτελείται, και μέχρι 20 άτομα, από:

            Τους διατελέσαντες Προέδρους της Δημοκρατίας, πρώην Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, πρώην Γενικό Αντιεισαγγελέα, πρώην Πρόεδρο του Συνταγματικού Δικαστηρίου, πρώην Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών, δύο από τους αρχαιότερους πρυτάνεις και τον πρώην πρόεδρο της ΓΣΕΕ.[…]»

            Ε.μ.σ.τ.σ.!!!! 😀 😀 😀

            28/03/2012 στο 22:25

            • pagal

              Λογική μου φαίνεται η ύπαρξη ενός τέτοιου σώματος
              Να συμμετέχει όμως κι ο Γιώργος Καραμπελιάς !

              28/03/2012 στο 22:40

            • Χαίρομαι γιὰ τὶς ἐπισκέψεις στὸ blog μου

              Φίλε W.T. ναὶ χρησιμοποιῶ τὴν μάσκα τοῦ Γκουίντο (Γκάι) Φὸκς σὰν avatar γιατί πιστεύω ὅτι ὅπως εἶναι διαρθρωμένη αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἡ Ἑλληνικὴ Βουλὴ καμιὰ ἀπὸ τὶς πτέρυγές της δὲν μὲ ἐκφράζει.

              Ζητάω ὁλικὴ ἐπαναφορὰ καὶ γιὰ αὐτὸ προτείνω ἕνα νέο σύστημα μὲ ἐκλογὲς ἀλλὰ καὶ κλήρωση.

              Axamodos στὴν ὅλη πρότασή μου τὰ κόμματα δὲν ἔχουν καμιὰ θέση.

              Ξεκινώντας ἀπὸ τὴν Χρυσὴ Αὐγὴ καὶ φτάνοντας μέχρι τὸ ΚΚΕ καὶ τὴν Ἐξωκοινοβουλευτικὴ Ἀριστερά.
              Τὰ θεωρῶ ἐργαλεῖα ποὺ βοηθοῦν στὴν διαφθορὰ συνειδήσεων καὶ χειραγώγησης τοῦ πολίτη. Εἶναι ὅλα τους κομμάτια τοῦ συστήματος.
              Περιορίζουν τὴν δυνατότητα σκέψης, ἐλέγχουν κινήσεις καὶ προσπαθοῦν νὰ σὲ κάνουν ὀπαδὸ καὶ ὄχι σκεπτόμενο ἄνθρωπο.
              Βασίζονται στὴν ἀνάγκη τοῦ ἀνθρώπου νὰ εἶναι μέλος μιᾶς ὁμάδας, καὶ ἔτσι χειραγωγεῖται κατάλληλα.

              Φίλε axamodos λοιπὸν προτείνω ὅπως τὸ ἔχεις ἀντιγράψει καὶ προβάλλει ἕνα σῶμα Γερουσίας ἀπὸ συνταξιούχους.
              Ἀνθρώπους ἀπὸ κάθε κοινωνικὴ ὁμάδα στὴν χώρα. Σκοπὸς τοὺς εἶναι νὰ ἐλέγχουν τὰ πεπραγμένα τῆς ἐξουσίας. Θὰ εἶναι πολῖτες μὲ γνώση τῆς κοινωνίας στὴν δύση τῆς καριέρας τους .

              Φίλε pagalΙ συγνώμη τὸν Καραμπελιὰ δὲν τὸν ξέρω καὶ τὸ google δὲν μὲ βοήθησε.
              Ποιὸς εἶναι;

              29/03/2012 στο 11:14

            • simon1roi

              @ HeadWaiter

              «Τους διατελέσαντες Προέδρους της Δημοκρατίας, πρώην Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, πρώην Γενικό Αντιεισαγγελέα, πρώην Πρόεδρο του Συνταγματικού Δικαστηρίου, πρώην Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών, δύο από τους αρχαιότερους πρυτάνεις και τον πρώην πρόεδρο της ΓΣΕΕ».

              Αυτοί είναι οι άνθρωποι «ἀπὸ κάθε κοινωνικὴ ὁμάδα στὴν χώρα»;;; Είσαι με τα καλά σου;; Κι αυτούς, όσο είναι εν ενεργεία, ποιός θα τους τοποθετεί στη θέση που έχουν;

              Κι ας μην πιάσω τα άλλα ευτράπελα που γράφεις στο μπλογκ σου. Π.χ. Πρόεδρος Δημοκρατίας και μέλος της βουλής των «αντιπροσώπων» ταυτόχρονα, που θα διορίζει και την κυβέρνηση!!!

              Έναν Μοντεσκιέ τον έχεις ακουστά; Ή σου είναι άγνωστος σαν τον Καραμπελιά;

              29/03/2012 στο 11:58

  12. Γέροντας Spin

    ερώτηση Παπαχελά στην παπαρήγα: «τι εννοούσατε με το φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» . Απάντηση έδωσε ο παλιός θρύλος του Ολυμπιακού Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς, ο οποίος παρενέβη και πέταξε τη μπάλα στο Καραισκάκη.

    28/03/2012 στο 12:53

  13. Νοιώθω ότι κάνουμε κατάχρηση της φιλοξενίας που μας δίνει ο Παραλληλογράφος αλλά θα απαντήσω.

    Φίλε simon1roi
    Ξεκινώντας αυτήν μου την πρόταση είχα στην σκέψη μου τρείς σταθερές:

    Α: Η Εξουσία διαφθείρει
    Β: Δεν θέλω άλλους ηγέτες, σωτήρες, αυτοκράτορες, τσάρους,
    Γ: Ο Έλληνας πρέπει να ανακτήσει τον αυτοσεβασμό του έναντι στην εξουσία και ο μόνος τρόπος για αυτό είναι να μην έχει καμιά σχέση με την Εξουσία. ( Προσοχή! Άλλο Εξουσία, άλλο διακυβέρνηση της χώρας)

    Έχοντας αυτά ως σταθερές στο μυαλό μου χώρισα την επιλογή-εκλογή του ανώτατου άρχοντα και της διακυβέρνησης της χώρας σε δύο στάδια.
    Ένα με τον λαό και ένα χωρίς τον λαό.

    Στο πρώτο ο λαός, οι πολίτες ψηφίζουν όχι κάποιο κόμμα αλλά συμπολίτες τους.

    300 άτομα από όλη την Ελλάδα. Από αυτούς λοιπόν τους 300 με κλήρωση θα αναδειχθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (καμιά σχέση με το σημερινό αξίωμα)
    Με την σειρά του λοιπόν αυτός θα ΔΙΟΡΗΣΕΙ πρωθυπουργό και υπουργούς.

    Όταν λοιπόν προτείνω μέλη της Γερουσίας να είναι οι πρώην Πρόεδροι της Δημοκρατίας εννοώ ανθρώπους οι οποίοι έχουν ασκήσει εξουσία και η εμπειρία τους θα είναι πολύτιμη.
    Φυσικά κανένας δεν ψηφίζει τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ ή τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου όμως οι γνώσεις τους από μια θέση ελέγχου της κυβέρνησης πιστεύω ότι δεν είναι εύκολο να αμφισβητηθεί

    Ξαναγυρίζω στην κυβέρνηση και στην Βουλή.
    Με τον χρονικό ορίζοντα που προτείνω κανένας δεν θα μπορεί να είναι για δύο συνεχόμενες πενταετίες βουλευτής, και κανένας Πρόεδρος Δημοκρατίας για δεύτερη φορά (λόγω κλήρωσης)

    Δίνοντας μόνο μια θητεία για τον Πρόεδρο, και για τον βουλευτή θητείες, αν έχει το κουράγιο, με εξαετείς διακοπές, δεν θα αναγκάζεται ο πολίτης να γλύφει την εξουσία για μια θέση στο Δημόσιο, ούτε ο φοιτητής υπερωρίες αφισοκόλλησης.

    30/03/2012 στο 17:54

    • Γέροντας Spin

      επίσης να ψηφίζουμε ανα τετραετία για το ποιοι θα δουλεύουν και ποιοι θα είναι άνεργοι. όχι όπως τώρα που η ανεργία είναι ράντομ εντελώς. Η εργασία διαφθείρει, δεν απελευθερώνει!

      30/03/2012 στο 17:59

    • katy

      Νοιώθω ότι κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας που μου δίνει ο Παραλληλογράφος, αλλά θα σχολιάσω.

      HeadWaiter λέτε

      «…Β: Δεν θέλω άλλους ηγέτες, σωτήρες, αυτοκράτορες, τσάρους…»

      Καλά οι διάφοροι ηγέτες και σωτήρες, αλλά ποιό είναι το πρόβλημά σας με τους αυτοκράτορες και τους τσάρους;

      30/03/2012 στο 18:05

      • Γέροντας Spin

        αυτό ήθελα να το ρωτήσω και εγώ 😛

        30/03/2012 στο 18:06

Αφήστε απάντηση στον/στην Narrator Ακύρωση απάντησης